26 sep 2017

Hoe maak je een Bento lunch box

Bento box maken, hoe maak je een bento box, bento prikkers, bento prikkers zelf maken, bento lunch maken, bento voor school, bento printables, jungle printables, broodtrommelbriefjes, briefje voor in de broodtrommel

Ik ben verliefd ! Voor het eerst maakte ik een Bento box. En wat is dat leuk om te doen! Het is zo jammer dat mijn kinderen al te oud zijn voor een Bento lunch en ze hier in Frankrijk lunchen uit een broodtrommel al helemaal niet kennen, maar anders had ik ze met liefde voor ze gemaakt.


Waarom ik dan toch een Bento box maakte? Lunch12, een webshop met hele leuke Bento artikelen, heeft mij gevraagd of ik Bento printables wil ontwerpen. Ik was meteen enthousiast want Bento staat voor lieve en leuke lunchmaaltijden. Helemaal passend in de thema's die ik ook gebruik bij de kalender printables. 

Wat heb je nodig voor deze Bento lunch:
Bento printable

Uitstekers
Bento prikkers (Lunch12)
Siliconen cupcake bakvormpjes
Houten prikkertjes (Action)


Hoe maakte ik deze Bento lunch:
Print de printable en snij of knip de plaatjes uit. Deze Jungle printable heeft kleine rondjes, kleine vlaggetjes, barans* strookjes en barans plaatjes. Lamineer eventueel de barans.

Neem een dubbele boterham met kaas en snij er kleine vierkantjes van 2 bij 2 cm. Plak op een houten prikker een klein rond plaatje. Steek er 3 dubbele vierkantjes brood aan. Maak zo 2 prikkers.

Leg op een bananencakeje (recept volgt volgende week) een barans plaatje.

Vul 2 kleine siliconen cupcake vormpjes met bijvoorbeeld tomaatjes met een blaadje prikker en bananen snoepjes voor het thema Jungle.

Steek uit een plak kokosbroodbeleg bloemetjes. Zet er een barans strookje achter. 

Zo maak je snel met een paar lieve plaatjes van een gewone lunch een Thema Bento lunch!

*Barans: dit zijn gelamineerde strookjes of plaatjes die verschillende gerechtjes van elkaar gescheiden houden.


Bento box maken, hoe maak je een bento box, bento prikkers, bento prikkers zelf maken, bento lunch maken, bento voor school, bento printables, jungle printables, broodtrommelbriefjes, briefje voor in de broodtrommel

Eventueel kan je er nog een schattig broodtrommelbriefje bij doen.


Bento box maken, hoe maak je een bento box, bento prikkers, bento prikkers zelf maken, bento lunch maken, bento voor school, bento printables, jungle printables, broodtrommelbriefjes, briefje voor in de broodtrommel



Bento box maken, hoe maak je een bento box, bento prikkers, bento prikkers zelf maken, bento lunch maken, bento voor school, bento printables, jungle printables, broodtrommelbriefjes, briefje voor in de broodtrommel


Bento box maken, hoe maak je een bento box, bento prikkers, bento prikkers zelf maken, bento lunch maken, bento voor school, bento printables, jungle printables, broodtrommelbriefjes, briefje voor in de broodtrommel
Pin voor later
Maak jij ook Bento broodtrommels?

Vind je dit blog leuk? Volg mij dan op Facebook voor nog meer leuke tips en recepten.


Veel traktatie plezier en een fijne dag!
Yolanda




Deze blog heb ik geschreven in samenwerking met de webshop Lunch12.
Zij zullen binnenkort de Bento printables in thema boxen verkopen.

11 opmerkingen:

  1. Oh dat ziet er superleuk uit. Denk dat ik dat later zo ga doen voor mijn zoontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Het maakt het eten gelijk een feest voor de kinderen haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig wat grappig en lekker en gezond, maar voor dagelijks lijkt het me veel werk! Oke, iedere vrijdag doen dan maar??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit wil je kind natuurlijk meteen opeten. Zo nemen ze hun lunch maar al te graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk gedaan! Dat zou de kids blij zijn met zo`n cute lunch

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er weer super leuk uit. Ik moet ook snel eer eens naar de action voor die houten prikkers. Vandaag vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dat er leuk uit! Het kan niet anders dat je kind dan zo verrast en blij is en er van zal smullen. Ik ga nu ook meer gevarieerd een lunchtrommel vullen. Bij mij stopt het naast brood bij een ontbijtkoekje erbij, dus daar kan wel wat geoefend worden. Dat briefje doe ik wel al weleens... hoe speciaal voelt je kind zich dan. Echt zo cute!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zo wordt elk broodtrommeltje een verrassing voor je kind om open te maken op school. Ontbijtkoek kan je heel makkelijk in een vormpje snijden met een koekjes-uitsteek-vormpje, zo gedaan met een leuk effect.

      Verwijderen
  8. Wat een schattig broodtrommeltje. Echt leuk! ☻♥

    BeantwoordenVerwijderen